ברחבי ערים ומושבים רבים במדינת ישראל קיימים גגות רעפים שעל גבם מונחים דודי שמש וקולטי שמש המחממים את המים. התקנת דוד שמש על גג רעפים או החלפת דוד שמש על גג רעפים הינה עבודה מורכבת ועל המתקנים וחברת הדודים להיערך בהתאם בטרם ניגשים לבצע התקנת דוד שמש על גבי גג רעפים. נקדים ונעדכן אתכם כי צוות המתקינים של אביאור דודי שמש מתמחה בהחלפה והתקנה של דודי שמש וחשמל בגגות רעפים ולחברתנו ניסיון של למעלה מ 30 שנה.

ניתן להתקין דוד שמש על גג רעפים בכל כמות 60 ליטר, 80 ליטר, 120 ליטר, 150 ליטר, 200 ליטר תלוי בגודל מספר הנפשות בדירה.

המורכבות והסכנות בהתקנת דוד שמש על גג רעפים

גג רעפים בניגוד לגג בטון שהוא שטוח ובעל גישה יחסית נוחה, הינו גג אשר בנוי באופן שונה מאחד לשני. הסכנות והמורכבות של התקנת דוד שמש על גג רעפים הן רבות:

  1. שיפוע הגג – ישנם שיפועים שונים של גגות רעפים שנבנו לפי גודל הבית. ישנם שיפועים חדים מאוד וישנם שיפועים מתונים יותר. דודי שמש וקולטים המותקנים על גבי גגות בעלי שיפוע חד הפכות את ביצוע התקנת דוד שמש על גג רעפים למסוכנת ובעייתית – סכנת החלקה / נפילה של איש צוות / ציוד וכלים.
  2. רעפים ישנים – הרעפים עצמם במבנים רבים ישנים מאוד וסדוקים ולא פעם נתקלנו במצבים בהם עמידה קלה על הרעפים או הנחה של הדוד או הקולטים שברו / סדקו את הרעפים הישנים שלא החזיקו מעמד. לכך ביצוע עבודת החלפה או התקנת דודי שמש על גגות רעפים מחייבת זהירות רבה במניעת נזק לרעפי הבניין. שבירת רעפים או סדקים עשויים לגרום לנזילות של גשם אל תוך הבית.
  3. קורות עץ ישנים – הגישה אל הדוד המותקן על גבי גג רעפים במקרים רבים מחייבת עליה אל תוך משולש הרעפים (מתחת לרעפים) ומצריכה הליכה זהירה ובטוחה על גבי קורות עץ במרווחים של 50-60 ס"מ מאחד לשני. ההליכה או העמדת הקולדטים והדוד חייבת להיות רק על קורות העץ המחזיקות את הגג כולו. חוסר תשומת לב עשויה לגרום לדריכה על רצועות עץ חלשות שאינן מסוגלות לשאת משקל.
  4. תקרת רביץ – בבתים ישנים בהם מותקנים גגות רעפים יש תקרת רביץ – זוהי תקרה ישנם של גבס המונח על רשת ברזל דקה המחוברת אל לוחות עץ דקות בגג הבית. כפי שהסברנו לכם בסעיף הקודם ההליכה של צוות הטכנאים חייב להיות בין קורות העץ הראשיות המחזיקות את הגג רעפים. במקרים של חוסר תשומת לב או מעידה עשוי הטכנאי או הדוד שמש (שמשקלו יחסית גבוה) להיות מונח על גבי תקרת הרביץ ולהביא לנפילתה ישירות אל תוך בית המגורים!
  5. זוית התקנת הקולטים – בהגיע צוות הטכנאים להחלפת דוד שמש על גג רעפים עליו לישם לב למיקום של הגישתל (המסגרת ברזל שעליו מונח הקולטים). מיקום הגישתל המחזיק את קולטי הדוד אמור להיות בכיוון דרום ולא פעם בגלל אילוי מיקום הרעפים נאלצים טכנאי דודי שמש פשוט להחליף את הקולט באותו הגישתל למרות שאינו מורכב בכיוון דרום. קולט שמש באינו מותקן בכיוון דרום יביא לכך שיקלוט פחות שמש ויחמם פחות מים! לכן במקרים אלו שהגישתל מורכב בכיוון הלא נכון יש לקחת בחשבון שצריך לבצע התאמה והרכבה של גישתל ומיקום להנחת הקולטים בצורה בטיחות + בכיוון הנכון (כיוון דרום).
  6. מזג אוויר – התקנת דוד שמש על גג רעפים בזמן גשם או בזמן שמש יוקדת הופכת להיות מסוכנת ובלתי אפשרית – לכן כאשר מעוניינים לבתע החלפת דוד שמש על גג רעפים יש להערך מבחינת מזג אוויר.

התקנה של דוד שמש בשכיבה או בעמידה על גג רעפים

לאחר שמנינו את המורכבויות ואת הסכנות בהתקנת דוד שמש על גג רעפים – ישנה סוגיה נוספת האם להתקין את הדוד בעמידה או בשכיבה על גבי גג הרעפים.

  • נוחות התקנה – נוחות התקנה היא במצב של דוד שמש שוכב. דוד שמש עומד מצריך היערכות של גישתלים מיוחדים המסייעים להעמיד את הדוד שמש עצמו בזווית ישרה (הרי הגג עצמו בשיפוע). לעומת דוד בשכיבה שמונח על גבי גישתל מיוחד עם קיעורים שבתוכם מונח הדוד ללא כל התחשבות בזווית השיפוע של הגג.
  • מבחינה אסטתית – ישנם לקוחות רבים שחשובה להם האסטתיות של גג הבית שלהם ולכן הם מעוניינים שהדוד יהיה במצב של שכיבה ולא עמידה.
  • גישה לטכנאי דודי שמש – בזמן תיקון דוד השמש קל יותר לתפעל את ביצוע החלפת גוף חימום לדוד שמש על גבי דוד שמש שוכב מאשר דוד שמש במצד עומד. ריקון המים בדוד שוכב הוא כחצי מיכל הדוד ולא במלואו בדוד עומד. עם זאת בדוד שמש במצב שוכב לא ניתן להתקין מאיץ חום ולא ניתן לנקות את האבנית שמטברת בקרקעית הדוד.
  • מזג האוויר – בהתקנת דוד שמש במצב עומד המערכת החשמלית ממוקמת בתחתית הדוד ולכן במקרים של גשם ורוחות לא אמורה להיות בעיה. בדוד שמש במצב שוכב המנגנון החשמלי אומנם סגור עם מכסה אך אינו מוגן ממים. לכן במקרים של התקנת דוד שמש בשכיבה על גג רעפים על הטכנאי למרוח סילקון או חומר אחר שימנע ממי הגשמים לחדור את המנגנון החשמלי + לעשות חור בתחתית שינקז את המים במקרה של חדירת מים, אחרת יקרה מצב שמים יגעו במנגנון החשמלי ויגרמו לקצר בדוד שמש.

*צורת ההתקנה הטובה ביותר עבורכם צריכה להיות להחלטתו של הלקוח אך חשוב מאוד כי צוות הטכנאים שלנו ימליץ לכם על צורת ההתקנה הטובה ביותר עבורכם בהתאם לנסיבות הקיימות בשטח (רעפים ישנים / מחיר / גישה וכו').

גישתל מותאם להתקנה של דודי שמש על גג רעפים

ישנם סוגים שונים של גישתל המיועדים להתקנה על גג רעפים – גישתל לקולטי שמש (יחיד או זוגי) וגישתל לדוד עצמו – כאשר ישנם סוגי גישתלים שונים לדוד עצמו. קיים גישתל לדוד בשכיבה (כמו בתמונה המצורפת) וגישתל לדוד במצב עומד גבוה ונמוך. מה הכי כדאי עבורכם? שאלו את צוות הטכנאים המקצועי של אביאור דודי שמש. התשובה לכך תלויה בשיפוע הגג ובגיל הרעפים.

*חשוב לדעת! כאשר מתקינים דוד שמש על גג רעפים מדובר על עבודה מסוכנת ומורכבת ויש לקחת בחשבון את העובדה שבכל מס' שנים צריך טכנאי להגיע ולגשת לטפל בדוד. ככל הדוד יהיה מסורבל ומורכב מבחינת ביצוע עבודות תחזוק ותיקונים כך זמן העבודה בכל תיקון יהיה ארוך והעלות של כל ביקור יהיה גבוה!

מדוע ההתקנה של דוד שמש על גג רעפים יקרה יותר?

כפי שמנינו כאן את כל הסיבות המורכבות של התקנת דוד שמש על גג רעפים העלות של התקנה תהיה יקרה יותר בכמה מאות שקלים.

  1. מדובר בעבודה בסיכון המצריכה צוות מקצועי ומנוסה המודע לסכנות הקיימות.
  2. התקנת דוד שמש על גג רעפים מצריכה עבודה של צוות שלם ולא של אדם אחד.
  3. זמן עבודה ארוך משמעותית מאשר התקנת דוד שמש רגיל בשל המורכבות של העבודה בגובה / זהירות יתרה על הרעפים ועל העליה לגג.

תיקון והחלפת קולטים לדודי שמש על גג רעפים

אביאור דודי שמש – עבודה יסודית ומקצועית

צוות הטכנאים של אביאור דודי שמש מתמחה כבר למעלה מ 30 שנה בהחלפה והתקנת דודי שמש על גג רעפים. הצוות שלנו מנוסה ומכיר היטב את כל הסכנות ואת הסיכונים הכרוכים בעת התקנה מסוג זה. בכל קריאה להתקנת דודי שמש על גג רעפים אנו נערכים עם סוגי גישתלים שונים + רעפים רזרביים שיש ברשותנו + אנו עובדים רק עם יצרני דודי שמש וקולטים איכותיים שיעניקו לכם מים חמים בשפע! כל זה לצש עבודה מקצועית ויסודית ללא כל פשרות והנחות. בנוסף לכל אנו נותנים לכם תעודת אחריות על הדוד, על הקולטים ועל העבודה שמבוצעת על ידנו. טווח המחירים שלנו הוא תחרותי וכמקובל בשוק ולכן אתם נהנים גם מאיכות עבודה וגם ממחירים מצוינים.

דבר חשוב נוסף! הוא העובדה שאנו דואגים לפנות את הדוד והקולטים הישנים מהגג שלכם ומוודאים כי לא נעשה אף נזק לרעפים – דבר שעשוי להוביל לנזקים מהגשמים!

לקריאת שירות ולקבלת הצעת מחיר התקשרו: נייד: 050-8774555 או 1-800-350-660