הצטברות אבנית היא הגורם הראשי לתקלות של דודי שמש וחשמל כאחד. המים בישראל "קשים" ומכילים כמות גדולה של סידן ומינרלים. כאשר המים מתחממים, המינרלים מופרדים מן המים, שוקעים בדוד ובקולטי השמש ונצמדים בצורת אבנית לגוף החימום החשמלי ולחלקי מתכת אחרים.עקב כך נגרמות סתימות והיעילות של גוף החימום והקולטים קטנה משמעותית. בכדי למנוע נזקים נוספים יש לבצע ניקוי אבנית בדוד שמש באופן מקצועי . רוב האבנית אשר מצטברת בדוד מפריעה לתהליך חימום המים, האבנית מצטברת על גוף החימום, כך שלמעשה בתהליך החימום האבנית היא זו שמתחממת במקום המים.

קצר בדוד שמש וחשמל

מדוע יש צורך בניקוי אבנית בדוד שמש?

ניקוי של דוד שמש באופן תדיר יביא לכך מאיץ חום (החמם) לא ימלא באבנית ויגרום ליעילות נמוכה של חימום המים. ברוב הדוודים קיימים מאיצי חום שהם שרוול פלסטיק שבתוכו נמצא גוף החימום, ובכך לאחר זמן ממושך מצטברת אבנית רבה ומתחילה למלא את השרוול כולו עד למצב שבו גוף החום כולו מכוסה אבנית. במקרים אלו:

  • זמן חימום המים מתארך משמעותית
  • כמות המים החמים נמוכה ואינה מספיקה למקלחות
  • צריכת החשמל גבוהה – מכיוון שיש צורך בהדקה ממושכת
  • קצר בדוד שמש בגוף החימום בעקבות הצטברות עבה של אבנית

ניקוי של הדוד שמש יגרום לכך שהשרוול של מאיץ החום יתרוקן מאבנית וגם קרקעית הדוד תתרוקן מבוץ ואבנית, ובכך תוכלו להרוויח את יעילות חימום המים בדוד לאורך שנים. תוכלו לחסוך עלויות של החלפת גוף חימום בדוד. זכרו כי דוד השמש הוא מוצר ביתי שיש לתחזק בכל שנה – שנתיים אחרת הוא יוביל לבזבוז של צריכת חשמל ולאי נעימויות בחוסר מים חמים למקלחות.

עליכם לקחת בחשבון! ניקוי אבנית בדוד שמש מצריך את פתיחת הפלאנג' וריקון המים בדוד + עלות ביקור הטכנאי דודי שמשעלות ביקור הטכנאי תהיה זולה יותר מעלות החלפת גוף חימום בדוד.

כל כמה זמן מומלץ לנקות אבנית בדוד שמש?

לשאלה של כל כמה זמן מומלץ לבצע ניקוי אבנית בדוד שמש יש 2 תשובות שאנו ממליצים עליהם:

  1. דוד חשמל – אם ברשותכם דוד חשמל השימוש בו גבוה משמעותית ולכן תיקון של דודי חשמל נעשה לעיתים קרובות יותר. במקרים אלו ההמלצה שלנו היא בכל חצי שנה להזמין טכנאי ולבצע ניקוי אבנית בדוד.
  2. דוד שמש – אם ברשותכם דוד שמש אופן השימוש במנגנון החשמלי הוא כחצי שנה ועל כן ההמלצה שלנו היא לבצע ניקוי אבנית בדוד שמש בכל שנה.

ילד מתקלח ומבזבז צריכת חשמל בדוד שמש

ניקוי אבנית בדוד שמש ע"י טכנאי מקצועי

ניקוי אבנית בדוד שמש אמור להיות מבוצע אך ורק ע"י איש מקצוע מנוסה – משום שמדובר לא רק על עבודת הניקוי עצמה אלא על פירוק והרכבת המנגנון החשמלי בדוד. ולטכנאי דודי שמש יש את כל הכלים והידע לבצע זאת הצורה מהירה מקצועית ואיכותית. ישנם מקרים שלא ניתן לבצע ניקוי אבנית לדוד שמש וכי גוף החימום ישן מאוד ורק ניקוי לא יפתור את הבעיות של זמני חימום המים. לכן אם מעולם לא ניקתם אבנית מהדוד ועברו מס' שנים מאז שהחלפת גוף חימום או שפתחתם את הפלאנג' זהו הזדמנות להחליף את הפלאנג' בדוד ולהתחיל ליהנות ממים חמים בשפע מבלי לקרוע את הכיס בכל חודשיים בקבלת תשלום חשבון החשמל בדירתכם.

להזמנת טכנאי לניקוי אבנית בדוד שלכם פנו אל אביאור מרכז הדוודים

חברת אביאור מרכז הדודים הינה החברה המובילה בישראל המעניקה שירותי תיקון דודי שמש, החלפת דודים מכל הסוגים. לחברה ניסיון רב שנים ועשיר המבצע שירות תיקונים אמין ומהיר במחירים חסרי תקדים וברמה מקצועית מעל כולם. נתקלתם בבעיה? צריכים לבצע ניקוי אבנית בדוד שמש התקשו לחברה ותענו במהירות ובמקצועיות רבה. נייד: 0525551801