יש מצבים בהם אנשים נתקלים בזרם מים חלש המונע מהם ליהנות ממקלחת או מביצוע פעולות ניקיון שונות. אם גם אתם סבורים שזרם המים החמים מהדוד שלכם חלש ואינכם יודעים מה הסיבה, המומחים של אביאור יסבירו מהן הבעיות השונות שיכולות להוביל למצב כזה ומה ניתן לעשות בנידון במידע מקצועי אודות דוד שמש זרם חלש.

דוד שמש זרם חלש
זרם מים חלש בדוד שמש 4 סיבות ופתרונות

זרם חלש – דוד שמש או צנרת הבית?

זרם מים חלש בברזים יכול לנבוע ממס' גורמים שונים, בכדי לדעת ולהבין האם זרם מים חלש נובע מבעיה בדוד שמש או מבעיה בצנרת המים בדירה יש לבצע בדיקה פשוטה מאוד. פתחו את ברז המים בכיור מטבח או אמבטיה ופתחו את המים הקרים בלבד – שימו לב לזרם המים שיוצא בצד הקר. לאחר מכן סובבו את הברז לכיוון המים החמים ופתחו את הברז – שימו לב אל הזרם מים שיוצא מאזור המים החמים.

במידה ויש הבדל בין זרם המים הקרים לחמים תוכלו להבין את מקור הבעיה לכך. במרבית המקרים זרם המים הקרים יהיה חזק לעומת זרם המים החמים ולפיכך תוכלו לזהות כי בעיית זרם מים חלש בדוד שמש מקורו.

שימו לב! לא יתכן כי יהיה מצב הפוך שבו יהיה זרם מים חמים גבוה מזרם המים הקרים, מהסיבה שמים קרים נכנסים לדוד ובכך יוצרים את הלחץ של המים החמים לבית!

דוד שמש זרם חלש – 4 סיבות ופתרונות

  • הצטברות אבנית בדוד – סיבה ראשונה ונפוצה היא הצטברות של אבנית בדוד השמש שלכם. באם כמות האבנית קטנה יחסית, היא יכולה להוביל לכך שייקח זמן עד שהדוד יחמם, אך אם מדובר על דוד שמש זרם חלש, קרוב לוודאי שקיימת הצטברות רצינית של אבנית בדוד אשר מובילה לחסימת יציאת המים החמים ואת כניסתם של המים הקרים. בכדי לפתור את הבעיה יש להזמין טכנאי דודי שמש שינקה את הדוד (אם מדובר על כמות לא גדולה של אבנית), או יחליף לכם את הדוד במקרה של הצטברות מאסיבית של אבנית. טיפול מונע לאחר מכן: התקנת מסנן אבנית בדוד, או ניקיון הדוד אחת לשנה.
  • צנרת פגומה בדוד שמש  – סיבה נוספת שיכולה להוביל לבעיה של דוד שמש זרם חלש היא צנרת תקולה. כאן טכנאי הדודים יעלה לגג ויבדוק האם יש חור/חורים בצנרת. באם מדובר על צנרת המובילה לדוד, טכנאי הדודים יבצע החלפה של צינור בדוד שמש בצנרת חדשה. במקרים של פגם בצנרת מים גם זרם המים ירד וגם המים החמים יתקררו מהר מאוד!
  • בעיה בצנרת הראשית של הבית – במקרה והצנרת בביתכם עם בעיית נזילה חמורה, הדבר יוביל לכך שגם זרם המים הקרים וגם החמים בדוד שמש יהיו חלשים. זרם המים הקרים לא יזין את דוד השמש במים בכניסה לדוד בלחץ ועל כן זרם המים החמים לדירה יהיה חלש. על מנת לבדוק אם יש לכם נזילה בדירה – סגרו את כל הברזים וגשו אל מונה המים שלכם. אם המונה "הפרפר" ממשיך להסתובב למרות שכל הברזים בבית סגורים אכן יש לכם נזילה ועליכם לטפל בה בהקדם.
  • ברז עצמו סתום – לעיתים בגלל חוסר טיפול או לחלופין טיפול בהצטברות האבנית בדוד גורם לכך שלכלוך רב מתנקז דרך הברזים עצמם בדירה (יוצאים מים חומים מהברז) אותו לכלוך גורם לסתימה חלקים בברזים ובמסננים שבברזים ולכן זרם מים חלש. במקרים אלו יש לפתוח את החסכם בראש הברז ולנקות אותו מכל הלכלוך והחולות שהצטברו שם.

לסיכום, אלו ארבעת הסיבות העיקריות למצב של דוד שמש זרם חלש. בכדי לדעת האם הסיבה לזרם החלש אכן נובעת מהדוד, חשוב להזמין טכנאי דודי שמש אשר יאתר את התקלה ויפתור אותה או שיאמר לכם האם התקלה נובעת ממקור אחר, כמו למשל תקלה באספקת המים לבניין, תקלה במשאבת הלחץ של הבניין או בעיה בצנרת בתוך הדירה.

לפתרון התקלה חייגו אל המומחים של אביאור מרכז הדוודים

שירות מהיר בבית הלקוח

אביאור מרכז הדוודים מעניקים לכם שירות מהיר ביותר בבית הלקוח

שירות מקצועי ואמין

השירות שלנו מקצועי וניתן ע"י צוות טכנאים מסור ואדיב

מחירים הוגנים ותחרותיים

באביאור מרכז הדוודים המחירים הוגנים ותחרותיים במיוחד!

לשיחה חוזרת השאירו פרטים