טרם אתם קונים דוד שמש חשוב שתדעו מהו הגודל והנפח של דוד השמש המתאים לצרכים שלכם ושל בני המשפחה המתגוררים בבית. במאמר זה המומחים של אביאור מרכז הדודים יספקו לכם מידע חשוב זה. התחילו לקרוא..

שיקולים אותם חשוב לקחת בחשבון

נכון להיום הדודים המוצעים לציבור הרחב מתחילים בנפח של 80 ליטרים ועד כ- 200 ליטרים. רוב האנשים מתקינים דודי שמש בנפח של 150 ליטרים, אך האם בחירה זאת היא אכן הבחירה הנכונה? בכדי לענות על תשובה זאת, אנו ממליצים שתבררו עם עצמכם מהם הרגלי הצריכה שלכם. כלומר, כמה פעמים ביום אתם נוהגים להתקלח, מהי כמות הנפשות בבית, האם אתם משתמשים במים חמים לשטיפת כלים או שמא אתם נוהגים להשתמש במדיח הכלים, האם אתם אוהבים אמבטיות או שמא אתם מעדיפים לחסוך במים ולכן משתמשים במקלחון והאם יש ילדים קטנים בבית וחשוב לכם לקלח אותם מספר פעמים ביום. מידע זה יש להעביר למומחה לדודי שמש של 'אביאור דודי שמש' וזאת על מנת שהוא יוכל להמליץ לכם על נפח הדוד המתאים לביתכם.

 המלצות נפח דוד – בהתאם לכמות האנשים בבית

  • זוג – אם אתם שני אנשים , ההמלצה היא לרכוש דוד בנפח של כ- 80 ליטר.
  • משפחה קטנה – אם המשפחה שלכם מונה כשלושה עד ארבעה אנשים, חשוב שתוודאו שאתם קונים דוד בנפח של 120 ליטרים. דוד בנפח זה יאפשר לכל אחד מכם ליהנות ממים חמים מדי יום. כמובן שחשוב מאוד לדעת שאם מדובר על עונת החורף והטמפרטורה באותו יום היא כ- 15 מעלות ומטה, קרוב לוודאי שייקח לכם כ- 3 שעות לחמם את הבוילר.
  • משפחה גדולה – אם המשפחה שלכם מונה 4-5 אנשים, נפח הדוד האידיאלי לכם יהיה 150 ליטרים. גם כאן חשוב שתיקחו בחשבון שבתקופת החורף קרוב לוודאי שייקח לכם כמעט ארבע שעות לחמם דוד זה לכל המשפחה.
  • כמות גדולה של אנשים בבית – אם מדובר על 6 אנשים ויותר, ההמלצה היא לרכוש דוד שמש בנפח של 200 ליטר. בימים הקרירים של החורף זמן החימום של הדוד יהיה כארבע שעות ואם הטמפרטורה של המים תהיה מתחת ל – 15 מעלות, יש בהחלט מצב שחימום המים ייקח זמן רב יותר.

כמובן שהדברים משתנים אם הילדים הם תינוקות או קשישים אשר משתמשים במים חמים מספר פעמים ביום. במצב זה חשוב לבחור בדוד בנפח קצת יותר גדול מהמומלץ. חשוב שתהיו מודעים שהתעריף של התקנת דודי שמש משתנה בהתאם לנפח הדוד. דבר אחרון נוסף הוא שתהיו מודעים לכך שהתאמה נכונה של נפח הדוד והקולט תוביל לתפקוד תקין וניצול מקסימלי חכם.

מעוניינים שמומחה מטעם 'אביאור מרכז הדודים' ימליץ לכם על הדוד המתאים לכם?

התקשרו 050-8774555