הדלקתם את הדוד, נכנסתם למקלחת וגיליתם שאין מים חמים בכלל? הדוד דלק שעתיים, אך המים החמים נגמרו לאחר זמן קצר ובדיוק באמצע החפיפה? במאמר זה רשמנו בפניכם את הסיבות שיכולות להוביל לכך ומה ניתן לעשות בכדי לפתור את המצב.

הכנה מראש לעונת החורף – הצינורות קרים

אם לוקח זמן עד שהמים החמים מגיעים אליכם או שהמים החמים נגמרים מהר ומדובר על תקופת החורף, חשוב שתהיו מודעים לכך שבחודשים ינואר-פברואר, החודשים הקרים של השנה, הצינורות שמובילים את המים אל הדוד שמש ולאחר מכן אל הבית קרים מאוד והם מקררים את המים. אם הדוד שלכם תקין, קרוב לוודאי שזו הסיבה שבגללה אתם חווים מים קרים דקות ארוכות עד אשר מגיעים המים החמים או חווים מצב בו המים נשארים פושרים. הפתרון האידיאלי במצב זה הוא להדליק את הדוד ולהשאיר אותו דולק כאשר אתם במקלחת וזאת על מנת שתוכלו ליהנות ממים חמים במהלך כל זמן המקלחת.

דוש מקלחת עם מים קרים שנגמרו מהר מידי

 

משאבת מים תקולה

אם אתם מתגוררים בבניין גבוה, קרוב לוודאי שבבניין שלכם קיימת משאבת מים אשר אמורה לגרום ללחץ מים שיוביל לדחיפה של המים לקומות הגבוהות של הבניין. אם קיימת תקלה במערכת הבקרה האלקטרונית של המשאבה או במשאבה עצמה, תצטרכו לשכור את שירותיו של טכנאי דודי שמש שיחליף את המשאבה או יתקן אותה. תפקוד לקוי של המשאבה יוביל לערבוב של המים החמים עם המים הקרים וכך נוצר מצב לא נעים בו אתם מוצאים את עצמכם מתקלחים במים קרים כמה דקות לאחר תחילת המקלחת.

 

אבנית רבותי, אבנית

הצטברות של אבנית בדוד שמש היא עוד סיבה לכך שלא יהיו לכם מים חמים לאורך זמן. שכן,  כאשר האבנית מצטברת בתוך הדוד, הקיבולת של הדוד קטנה יותר, החימום של הדוד פחות יעיל וזרם המים לדוד קטן וזאת ביחס למצב בו אין אבנית. כך יוצא שאתם מדליקים דוד, ממתינים זמן רב עד שהדוד מתחמם וברגע האמת אתם מגלים שהמים מתקררים במהירות.

 

סיבות נוספות – תרמוסטט ועוד

  • תקלות בתרמוסטט – תקלה בגוף החימום של הדוד היא סיבה נוספת לכך שהמים בדוד שלכם מספיקים רק למקלחת אחת ומתקררים מהר מאוד. אם התרמוסטט אינו תקין, מנגנון החימום פועל באופן חלקי ולפעמים הוא אינו פועל כלל ולכן יש להחליף תרמוסטט בדוד שמש.
  • יש לכוון מחדש – אם התרמוסטט אינו מכוון כראוי יכול להיות שהמים יהיו בטמפרטורה השונה מזו הרצוי לכם.
  • צנרת תקולה – צינור תקול מחייב את החלפת הצנרת וזאת על מנת להבטיח מים חמים בעת מקלחת.
  • דוד בעל נפח נמוך – מחמם כמות קטנה של מים ומתקרר מהר.

 

המים נגמרים מהר? המים לא מתחממים בכלל?

התקשרו אל המומחים של אביאור מרכז הדודים בטלפון 050-877-4555