דוד שמש לחימום מי המקלחת נפוץ בקרב בתים בישראל. לעיתים קורה כי דוד השמש מתקלקל, נוצרת נזילת מים הגורמת לקצרים ועוד מגוון של תקלות נוספות, ועליכם לדעת מהן התקלות הנפוצות בדודים ולזהותם – כדי שלא תמצאו את עצמכם בלי מים חמים במקלחת.

תקלות נפוצות בדוד שמש

ארבע תקלות נפוצות בדודי שמש

הראשונה מתרחשת בגוף חימום של דוד השמש המשתמש באנרגיה חשמלית ליצירת חום ואחראי לחימום המים בימים שאינם שטופי שמש.  גוף החימום עלול להתקלקל כתוצאה מהצטברות של אבנית עליו, שכן, קיימים אזורים בהם המים מכילים כמות גדולה יחסית של אבנית, הגורמת לבלאי מואץ של גוף החימום. על מנת לתקן זאת, אין צורך לפתוח את הדוד לצורך החלפת חלק אלא להחליף את הפלאנג', החלק הסוגר את פתחו של הדוד, ולנקות בצורה יסודית את הדוד משאריות האבנית. אולם, יש מקרים בהם צריך להחליף הן את גוף החימום ואת כל הפלאנג'. תדירות ההחלפה המומלצת של גוף החימום הינה אחת לשלוש שנים.

השנייה מתרחשת כאשר התרמוסטט מתקלקל. התרמוסטט הינו רכיב בדוד שמונע מהמים להגיע לטמפרטורה גבוהה מדי, על-ידי כך שהוא גורם להפסקת פעילותו של הדוד אם הוא מתחמם יותר מן הנדרש. תרמוסטט מקולקל מהווה סכנה של ממש, היות שבטווח הארוך הדוד עלול להיהרס לחלוטין , כמו-כן, עלול להתרחש בעקבות התקלה פיצוץ שישאיר אתכם ללא מים חמים ועם נזק כספי שאינכם מעוניינים בו. לרוב, התקלה נגרמת בשל בלאי של דוד ישן או מאיכות ירודה ועל כן, יש להחליף את התרמוסטט אחת לשלוש שנים.

השלישית מתרחשת כאשר הדוד יוצר קצר חשמלי בשל נזילות מים, אשר עלולות להתרחש כתוצאה מהתקנה לא נכונה של הפלאנג' או בשל התיישנות הדוד ובלאי.

הרביעית מתרחשת כאשר קיימת תקלה במערבל טמפרטורת המים שתפקידו למנוע הגעת מים רותחים מדי לצנרת הבית. התדירות המומלצת להחלפה הינה שלוש שנים

טיפול בתקלות נפוצות בדודים עם אביאור דודי שמש

בכל בעיה בדוד או תקלה בדודים פנו אל חברה מוסמכת העוסקת בהתקנה ותיקון של דודים על מנת לקבל מענה מהיר. אביאור מרכז הדודים הינה החברה להתקנת דודי שמש וחשמל המובילה בישראל, העובדת רק באמצעות טכנאים מומלצים ואמינים שמבצעים בדיקה יסודית וטיפול בתקלה בדוד שלכם במחירים משתלמים ושירות הוגן.

מעוניינים בתיקון תקלות בדודי שמש ? אביאור מרכז הדודים כאן בשבילכם ! צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון נייד: 0525551801  ונשמח להעניק לכם מענה ופתרון מהירים לתיקון דוד שמש או לתיקון דוד חשמל.