מרבית הבתים בישראל כיום, הן הפרטיים והן אלה, המהווים חלק מבניין מגורים בו כמה דירות, מחזיקים בדודי שמש, המספקים להם את המים החמים. במדינה חמה ושמשית כל כך כמו ישראל הרי שהדבר מתבקש, ותודות לשמש החזקה וטמפרטורות הגבוהות יחסית אפשר ליהנות, ולאורך כמעט כל חודשי השנה ממים חמים ונעימים. יחד עם זאת, לא אחת קורה שדווקא דוד החשמל הוא זה המהווה הפתרון המוצלח יותר ומומלץ לבחור דווקא בו ולא באחר.

דוד חשמלי – פרטים טכניים שכדאי להכיר

המתחרה העיקרי של דוד השמש, המוכר לנו כל כך, הוא דוד החשמל. דוד חשמל, כפי שניתן לנחש מעצם שמו, פועל באמצעות מערכת חימום חשמלית. מערכת זו כוללת כמה חלקים: מיכל מים, העשוי חומר מבודד העוזר במניעת חלודה וקורוזיה, גוף חימום, שנמצא ממש מתחת לדוד ובתוכו חוט להט (גוף חימום זה עשוי מנירוסטה או מנחושת לרוב), תרמוסטט העוזר לשמור על רמת קבועה של טמפרטורה בתוך אותו דוד ושרוול חימום מהיר, המוכר לנו יותר כמאיץ חום, המסייע בהתחממות המהירה יותר של המים.

יתרונותיו של הדוד החשמלי

לא בכדי בוחרים רבים להתקין לצד דוד השמש, ולעיתים גם במקומו, את הדוד החשמלי. יש לא מעט יתרונות לדוד מסוג זה, כאשר הבולטים שבהם הם הבאים: ראשית, אנו לא תלויים בתנאי מזג אוויר. נכון, מרבית הימים בארץ הם ימים שמשיים, יחד עם זאת, ישנה גם עונת החורף, המביאה אתה לא מעט ימים מעוננים וקרים. תודות לדוד החשמלי אנו יכולים ליהנות ממים חמים גם בימים מעוננים, חורפיים וקרים ולא צריכים לדאוג ממקלחת קרה ולא נעימה בתקופה הזו. יתרון נוסף הוא ההתקנה. מכיוון שדוד החשמל לא צריך להיות חשוף אל השמש, אפשר להתקין אותו בכל מקום שרוצים ואפילו במסתור ייעודי. ובל נשכח את עניין החימום המהיר. אחד היתרונות הבולטים של הדוד החשמלי הוא העובדה, תודות למערכת החימום שבו, הוא מחמם במהרה את המים שמגיעים אלינו חמים.

דוד שמש – פרטים טכניים חשובים

המתחרה של דוד החשמל הוא, כאמור, דוד השמש. דוד השמש, אותו נראה על גגותיהם של בתים רבים מאד, מורכב מרכיבים דומים לאלה של דוד החשמל, אך בנוסף כולל גם קולט שמש אחד או כמה. תפקידו של קולט שמש הוא לקלוט ולאגור את אותה אנרגיית שמש ולהפוך אותה לחום. אותו חום מחמם את המים, הזורמים בצינורות שמתחת, מה שמאפשר לנו לקבל מים בטמפרטורה המתאימה לנו, חמים ונעימים.

דוד שמש – אילו יתרונות הוא מציע

לדוד השמש לא מעט יתרונות, כאשר הבולט שבהם הוא החיסכון בחשמל. כאשר אנו משתמשים בדוד שמש אנו מנצלים את אנרגיית השמש, במקום בחשמל. לכן גם מדובר בפתרון שהוא ירוק יותר. ובמדינה שטופת שמש כמו ישראל, זה בהחלט מתאים וזו גם הסיבה מדוע הוא פופולארי כל כך. יחד עם זאת, במידת הצורך, ובייחוד בימי החורף, אנו יכולים להשתמש בדוד השמש, אליו מחובר מפסק חשמלי וכך לחמם את המים שבו באמצעים אחרים.

לסיכום, או – רגע לפני שאתם מקבלים החלטה

הבחירה בין השניים לא קלה. הן לדוד השמש והן לדוד החשמלי יש יתרונות רבים, ההופכים אותם לכדאיים. אולם, במקרים מסוימים יהיה דווקא דוד החשמל פתרון מתאים, ובייחוד כאשר הדוד אמור לשרת מספר גדול יחסית של אנשים. בכל מקרה, בחירה של דוד, בין אם הוא חשמל או שמש, מצריכה התייחסות לפרמטרים כמו נפח השימוש בו (כלומר, מהו מספר הנפשות בבית) ובעיקר גם האיכות. אם החלטתם לרכוש את דוד החשמל, וודאו שאתם פונים לחברה אמינה וידועה בתחום, כדי להבטיח לכם איכות גבוהה.