בישראל דוד השמש ודוד החשמל הם דרך חימום המים הנפוצה ביותר. בדוד החשמלי אנו משתמשים בעיקר בחורף ובימים קרים כאשר אנו לא יכולים להשתמש בקרני השמש כמשאב חימום טבעי. דוד החשמל מחמם את המים באמצעות אנרגיית החשמל שאנו מקבלים מחברת החשמל ועל אף שמדובר במערכת אמינה מאוד, ישנן תקלות חשמל שכדאי להכיר ולהזמין חשמלאי דודים בעת הצורך.

תקלות חשמל נפוצות בדוד החשמל הגורמות לקצר

  • נזילות – דוד החשמל מכיל רכיבים חשמליים לצד רכיבים עם מים. נזילה מאחד הצינורות עשויה לגרום למים לנזול על אזורי החשמל ולגרום לקצר. חשמלאי הדודים יגיע למקום, יבדוק את אזור הנזילות, יסגור אותן ויתקן את בעיית החשמל. במצב של קצר בדוד, יש לכבות את המתג ולא לגעת עד להגעת חשמלאי. זהו מצב מאוד מסוכן ולא יש להיזהר.
  • גוף חימום שנשרף – גוף החימום הוא הרכיב שמחמם את המים שבמכל הדוד. גוף חימום עלול ליצור קצר במידה והוא תקול או כאשר מצטברת בתוכו אבנית קשה שגורמת לו לעבוד קשה יותר ולבסוף להישרף. מצב זה יגרום לקצר חשמלי ואתם תזדקקו לחשמלאי שיפתור את התקלה ואתכם מסיכון התחשמלות.
  • חוטי חשמל חשופים או קרועים – בדודים ישנים לעיתים קיימים חוטי חשמל חשופים או קרועים כלק מהבלאי הסביר של המערכת עם המשנים. כאשר חוטי חשמל חשופים נמצאים בסביבה עם מים ולחות כמו של הדוד, עלול להיגרם קצר חשמלי. זהו מצב מאוד מסוכן ולא מומלץ לנסות ולטפל בו בעצמכם. יש להתקשר לחשמלאי מוסמך.
  • תרמוסטט לקוי – התרמוסטט הוא רכיב המקשר בין החשמל לחימום המים בדוד החשמלי והוא זה שמגן עליכם בקבלת טמפרטורה תקינה. תרמוסטט לקוי יכול להביא למצב של קצר חשמלי ותזדקקו לחשמלאי שיבצע החלפה שלו באופן בטיחותי. התרמוסטט נמצא בתחתית הדוד בתוך הפלאנג'. על מנת לבצע את ההחלפה יש להסיר את הפלאנג' בעדינות ובצורה בטיחותית, לבצע החלפה ולהחזיר את כל הרכיבים בצורה תקינה למקום על מנת להימנע מהתחשמלות.

כמה עולה ביקור חשמלאי לבדיקה ותיקון של קצר בדוד?

מחירון עבודות חשמל של המשפצים בישראל מראה כי עלות ביקור טכנאי נעה בין 250 שקלים        ל-350 שקלים. במידה ויש לתקן קצר או להחליף רכיבים מסוימים, עלות התיקון והחלפת הרכיבים משתנה בהתאם לרכיב התקול. תיקון של צינורות דוד יהיה נמוך מהחלפה של גוף חימום לדוגמה. עלות התיקון יכולה להסתכם ב-450 שקלים כולל עלות הביקור או ב-1500 שקלים. מחירון חשמלאים באתר המשפצים בישראל הוא מחירון ממוצע בתחום והוא מאפשר לכם הערכה הגיונית לעלות שאתם עשויים לשלם במצב של תקלות חשמל בדוד.