שסתום הביטחון בדוד מכיל כניסה למים של מערכת המים בדירה, כלומר למים חמים מדוד השמש ולמים קרים. חשיבותו המרכזית נובעת מכמה סיבות:

  • מגן על חלקי הדוד מבלאי ועל הצנרת בבית מפני התפוצצות בשל התחממות יתר.
  • כאשר מתרחשת תקלה בוויסות טמפרטורת המים השסתום מסייע במניעת המשך זרימת המים החמים.
  • מונע כוויות בקרב ילדים שלעתים אינם יודעים להיזהר בזמן הפעלת המים החמים.

תפקיד שסתום ביטחון בדוד

שסתום ביטחון מותקן כתוספת לדוד השמש ותפקידו לווסת את טמפרטורת המים בדוד, כך שתהיה  בין 30 ל – 55 מעלות צלזיוס, באמצעות צמצום מים חמים והזרמת כמות גדולה של מים קרים עד לייצוב הטמפרטורה המבוקשת. למעשה, השסתום פורק את הלחץ המצטבר בדוד באופן יזום כל מספר שעות.

כך השסתום מונע פיצוץ קולטים או פיצוצים בצנרת בשל תקלות שכיחות, היכולות לנבוע בעקבות טפטוף של מים, הצטברות אבנית ובלאי גומיות עם הזמן.

 

טיפול בשסתום ביטחון בדוד באופן עצמאי

ראשית, יש להקפיד על סגירת ברז ראשי בדוד הקיים ולוודא שאכן הברז מחובר לצינור המים הקרים, כך שצינור הזנה זה יחובר ישירות לברז שסתום אל חוזר, שמעליו יושב שסתום הביטחון.

שנית, יש לפתוח מים חמים מברז לבחירתכם בדירה, על מנת לשחרר את לחץ המים מהדוד, ובאמצעות מפתח צינורות או מפתח שבדי יש לסובב בניגוד לכיוון השעון עד להוצאה של שסתום הביטחון. עכשיו, יש להתקין את שסתום הביטחון החדש בכיוון השעון עד להידוק באופן מוחלט ולסגור את ברז המים על מנת לוודא את תקינות שסתום ביטחון החדש.

התקנת שסתום ביטחון בדוד עם אביאור דודי שמש

אביאור מרכז הדוודים הינה חברה להתקנות דודי שמש וחשמל המובילה בישראל. אנו עובדים עם טכנאי דודי שמש וחשמל מקצועיים ואמינים שמבצעים בדיקה יסודית ומקיפה בטיפול ותקלות בדודי שמש.

זכרו, חשוב מאוד להתקין שסתום ביטחון כדי להימנע מנזקים וסיכונים מיותרים.

יש לכם שאלות נוספות על שסתום ביטחון בדוד? אביאור מרכז הדוודים כאן בשבילכם ! צרו איתנו קשר ונשמח להעניק עבורכם מענה ופתרון מהיר עבור התקנת שסתום ביטחון בדוד וכל הכרוך בתיקוני דודי שמש וחשמל.