במדינה חמה כמו ישראל, יש צורך להתקין בכל בית מיזוג אוויר כדי לקרר את החללים השונים וכך להפחית את רמת הטמפרטורה.

לקיץ וגם לחורף

השימוש העיקרי של מיזוג האוויר בישראל הוא בימי הקיץ החמים שבהם קשה להתנהל בבית ללא המיזוג. עם זאת רבים משתמשים במערכות המיזוג גם בימי החורף הקרים כדי להעלות את רמת הטמפרטורה לרווחתם של בני הבית.

תכנון מערכות מיזוג אוויר

כאשר עוברים לבית חדש, מבצעים שיפוץ מאסיבי בבית, או כאשר מגיעים למסקנה שיש צורך בהתקנת מיזוג בבית, חשוב להתייעץ עם מומחה בנושא מיזוג לגבי תכנון מערכות מיזוג אוויר בבית. הסיבה לכך היא שקיימים דגמים רבים של מזגנים, אשר לכל אחד מהם יש תפוקה שונה של טון קירור. לכן יש לבצע התאמה מיטבית של שטח החלל לגודלו של המזגן. רק מי שעוסק בכך ביום יום שלו, מכיר את האפקטיביות של המזגנים ובהתאם לגודלם ולהספק שלהם, הוא יוכל לסייע.

הזמנה של מזגן לסלון

אם מדובר בבית שיש בו כמה חדרים, השיטה הנכונה של תכנון מערכות מיזוג אוויר היא לרכוש מזגן גדול עבור הסלון. כיוון שמדובר בחלל גדול בשטחו אשר משמש את בני הבית בשעות שונות של היום. המגמה היא לרכוש מזגן גדול אשר יקרר גם את פינת האוכל ואת המטבח אם הם ממוקמים בסמוך לחלל הגדול של הסלון.

כיוון שמדובר במכשיר גדול ממדים, רבים מבעלי הנכסים מזמינים לאחר ההתקנה אנשי מקצוע שיבצעו הנמכת תקרה באמצעות קירות גבס. בדרך זו יוצרים נישה דקורטיבית אשר מסתירה את המכשיר החשמלי וכך היא משתלבת בעיצוב של הבית.

מזגנים לחדרים

לעומת הסלון שהוא מרכז העניינים של הבית, בחדרים לא נמצאים כל הזמן ולכן מערכת מיזוג מרכזית המותאמת למיזוג של כל החדרים היא מיותרת. ההעדפה בעת תכנון מערכות מיזוג אוויר הביתה היא להתקין מזגן קטן בכל אחד מהחדרים האחרים, בחדר השינה, בחדר העבודה ובכל אחד מחדרי הילדים. בדרך זו מפעילים את כל אחד מהמזגנים על פי הצורך בלבד וכך הצריכה של החשמל וההנאה מהמיזוג היא רק כאשר יש מישהו בכל אחד מהחדרים הללו.

בתחשיב הכללי של צריכת האנרגיה, מדובר בדרך הנכונה ביותר והיא אינה גורמת לבזבוז של חשמל בעת הפעלה של מזגנים במיקומים ובזמנים שאין בהם צורך.

רכישה של מזגנים

יש כמה יצרנים של מזגני אוויר ולכן בנושא זה כדאי להתייעץ עם איש המקצוע, כדי לקנות את המזגנים האיכותיים ביותר.