שסתום ביטחון לדוד שמש המכונה גם שסתום פורק לחץ מותקן בתחתית הדוד ותפקידו לשחרר לחץ עודף שמצטבר בדוד באופן יזום כל כמה שעות בעת חימום יתר וצבירת קיטור ובכך מונע את התפוצצות הדוד.

מה קורה במקרים בו שסתום ביטחון לדוד שמש לא תקין?

דוד שמש חדש לא מגיע אוטומטית עם שסתום ביטחון אך מדובר באביזר חובה כאשר מתקינים דוד שמש לפעילות התקינה של הדוד, שכן תפקידו בעת חימום יתר וצבירת קיטור לפרוק אותו וללא פעולה זו הדוד עלול להתפוצץ ולגרום נזק גדול עד כדי צורך בהחלפת הדוד שמש ופגיעה באזור בו מונח הדוד הגג או הריצוף מסביב.

מה עושים כאשר שסתום ביטחון לדוד שמש מטפטף?

אם הדוד מטפטף חשוב לבדוק את תקינות שסתום לדוד שמש, לעיתים הטפטוף בגלל מצב המים בדוד יתכן והתרמוסטט התקלקל ואז הדוד ממשיך להתחמם והטפטוף נגרם כתוצאה של לחץ, יש לבדוק אם אכן השסתום הוא שמטפטף מסיבה שהוא לא תקין, לעיתים השסתום אכן מטפטף משום שהוא עושה את עבודתו, רק במידה והוא מטפטף ללא הפסקה גם כאשר הדוד קר יש להזמין טכנאי דודי שמש וחשמל בעלות לא גבוה ולמנוע את סכנת ההתפוצצות של הדוד וגרימת נזק כספי גדול יותר.

טפטוף בשסתום הביטחון מעבר לבזבוז המים וכמות מים קטנה עלול לגרום לנזקים מסוכנים, עלולים להיגרם קצרים במערכת החשמל, פיצוץ בצנרת.

התקנת שסתום ביטחון לדוד שמש

על פי מכון התקנים חובה להתקין שסתום ביטחון לדוד שמש או דוד חשמל, לרוב כאשר רוכשים דוד חדש הוא מותקן אבל צריך לוודא זאת עם המתקין, כמו כן חשוב לוודא שהשסתום עומד בתו תקן הישראלי, אמנם ניתן להחליף את שסתום ביטחון לדוד שמש באופן עצמאי תצטרכו מפתח צינורות דבק טפלון או חוט פשתן ולרכוש את השסתום, חשוב לבצע כאשר הדוד קר לגמרי ולסגור את הברז הראשי של הדוד, אך אם אתם לא בעלי ידיים טובות והסתבכתם רצוי להזמין טכנאי דודי שמש שיבצע את העבודה בעלות לא גבוהה, בחברת אביאור מרכז הדודים צוות טכנאי דודי שמש וחשמל מקצועיים ואמינים יבצעו עבורכם התקנת שסתום ביטחון לדוד שמש וכן ייבצעו בדיקה המקיפה וטיפול בדוד.