נכון לשנת 2020  כשמונים אחוזים ממשקי הבית בישראל בעלי דודי שמש. מה יכול להוביל לצריכת חשמל מצומצמת יותר ? מהי צריכת החשמל של גוף החימום ומה הקשר בין כמות הנפשות לכמות השעות שמדליקים את הדוד? תשובות לשאלות אלו ועוד במאמר זה.

צרכנות נבונה – חוק דודי שמש בישראל

דוד שמש מהווה פתרון אידיאלי במדינה חמה כמו ישראל שכן מדובר על צרכנות נבונה המבוססת ברובה על חום השמש. כל דוד שמש מתבסס על קולטנים אשר קולטים את קרני השמש, שומרים את אנרגיית החום. חום זה אחראי על חימום של צינורות המים הממוקמים מתחתיהם של הקולטנים וכך מתבצע תהליך החימום של מיכל הדוד. בישראל קיים חוק חובת התקנה של דודי שמש עוד אשר נחקק עוד בשנת 1976. חוק זה קובע שהתקנה של דוד שמש היא חובה בכל בית חדש שנבנה וזאת באם התנאים אכן מאפשרים את התקנתו של הדוד. דבר זה אינו תקף לגבי מגדלי מגורים שם קיימת חובת התקנה של מערכת סולרית שתספק מים חמים. היתרון הגדול של דוד שמש בכך שהוא מאפשר צריכה נבונה לאורך כל השנה, חיסכון בימים החמים של השנה ושימוש בגוף החימום בימים הקרים.

ילד מתקלח ומבזבז צריכת חשמל בדוד שמש
ידוע כי מקלחות של ילדים אורכות יותר זמן מהממוצע ועל כן גם צריכת החשמל לחימום המים בדוד שמש

גוף החימום של דוד השמש וצריכת חשמל

אחד הדברים החשובים אותו יש להבין ולקחת בחשבון הוא שבעונת החורף הקרה, החימום של דוד השמש יעשה באמצעות גוף חימום חשמלי ולכן החישוב של צריכת חשמל של דוד שמש תהיה זהה לחישוב צריכת חשמל בדוד חשמלי. חימום אפקטיבי וצריכת החשמל של הדוד תמיד יהיו תלויים בדברים הבאים:

  • נפח הדוד – תמיד חשוב לוודא שאתם בוחרים דוד שמש בנפח המתאים לכמות האנשים בבית.
  • זמן הפעלת הדוד – קיים קשר ישיר בין כמות הנפשות בבית לבין כמות השעות שבהן הדוד דולק.
  • דפוס הרגלי הצריכה – הרגלי צריכה חכמים תמיד ישפיעו על צריכת חשמל דוד שמש. יש בתים בהם כל בני הבית יתקלחו מיידית לאחר שהדוד דלק ואילו בבתים אחרים כל אחד מדליק את הדוד בשעה שנוחה לו להתקלח.
  • טמפרטורה ואבנית – טמפרטורה גבוהה יותר משישים מעלות בדוד יכולה להוביל לאובדן החום בדוד. ולגרום לתהליך מואץ של הצטברות אבנית בדוד שמש, דבר שיאט את קצב חימום המים. שני אלו ישפיעו על צריכת חשמל.

מעוניינים להפחית את צריכת חשמל של דוד השמש שלכם ולצמצם בהוצאות מיותרות? הקפידו להדליק את הדוד פעם ביום ולשכור פעם בשנה את שירותיו של טכנאי דודי שמש שינקה לכם קולטי השמש ויוודא שאין אבנית בגוף החימום. בנוסף, רצוי שתוודאו שהצינורות המובילים את המים החמים לדוד, אכן מבודדים תרמית.

 

מעוניינים שנעזור לכם לצמצם הוצאות מיותרות?

צרו קשר עם המומחים של אביאור דודי שמש בטלפון 050-877-4555