כל מי שמשתמש בדוד שמש יודע שהדוד חשוף לתקלות ואין מצב שדוד השמש ישרת אותנו נאמנה כל החיים בלי להזכיר לנו מידי פעם את קיומו באמצעות תקלות שונות.

יש תקלות שבאות לידי ביטוי בכך שהפעלה של הדוד גורם לקצר חשמלי בכל הבית. אך יש גם תקלות שבאות להן בשקט. אנחנו מפעילים כהרגלינו את הבוילר וכשאנחנו נכנסים למקלחת אנחנו מגלים שהמים קרים. אז ברור שמבקרים כאלה אנחנו חייבים להזעיק את אנשי המקצוע המכירים את העבודה והם אלו שידעו לתת לנו את המענה המדויק ואת התיקון הנכון למקרה שלנו.

מה גורם לתקלות בדוד השמש?

אז לפני שנפנה לטפל בסוגיה של המחיר והעלויות של התיקון עליהם בישרנו לכם בכותרת, נבדוק קודם כל מה משפיע על כך שהדוד יהיה צפוי לתקלות וכן האם יש לנו דרך למנוע אותם.

אז דבר ראשון חשוב להבין שככל שהדוד יעבוד יותר הרי הוא יהיה חשוף יותר לבלאי ותקלות. כך שכאשר דוד השמש פועל בלי הפעלה של בוילר הרי שגוף החימום לא ייהרס כל מהר. כלומר אם בקיץ אתם לא מפעילים את הדוד החשמלי, הרי שגוף החימום ינוח בינתיים ולא יצבור בלאי. מנגד אם אתם עושים שימוש בכל השנה בדוד החשמלי, הרי שתוך שנתיים שלוש גוף החימום יצא מכלל שימוש ויהיה עליכם להחליפו באחר.

אז אם אמרנו שיש דרך לשמור טוב יותר על דוד השמש, זה בדיוק מה שאפשר לעשות. לנסות לחסוך עד כמה שאפשר בפעילות של הדוד. כלומר לא להפעיל את הדוד החשמלי למשך שעות ארוכות בכל יום. ככל שגוף החימום יעבוד פחות קשה הוא יישמר יותר טוב.

התרמוסטט – הוא גם כן עשוי להיות הגורם לבעיה כאשר הוא לא מווסת בצורה נכונה את הפעילות של גוף החימום. מה שיחייב החלפה שלו באחר.

מה משפיע על המחיר של התיקון?

בגדול התיקון של דוד השמש במקרה ולא מדובר בהחלפה של כל הדוד או של הקולטים, המחיר לא יהיה גבוה מאוד מדובר בסך הכול בסכום של כמה מאות שקלים כאשר אלו יחזירו לכם את המים החמים. יש מקרים בהם יהיה צורך להחליף את כל הפלאנג', או אז המחיר יהיה גבוה יותר. אך שימו לב שהחלפה של הפלאנג' כוללת גם את גוף החימום החדש. אם יבקשו ממכם מחירים על כל אחד מהם בנפרד, דעו שזו כבר שרלטנות.

מעבר לכל זה, הגישה אל הדוד משפיעה גם כן על המחיר. אם דוד השמש מונח על גג משופע ברור שיהיה זה מסובך יותר ולכן גם יקר יותר לתיקון. מנגד, דוד שמש המונח על גג ישר ובטיחותי יהיה קל מאוד לתיקון.

המאמר נכתב בשיתוף אברהם ניסור בטון.