הימים הקרים מאוד אשר בהם הטמפרטורה יורדת לאפס נחשבים מסוכנים מאוד עבור דודי השמש. הלילה האחרון כאן בירושלים היה קר מאוד ואנשים רבים הופתעו בבוקר לגלות שדוד השמש שלהם התפוצץ מעוצמת הקור. מים זורמים מצינורות הניקוז של הצנרת הפך למראה שחוזר על עצמו בשכונות רבות בעיר, כאשר מבתי מגורים רבים זורמים נחלי מים. ברור שזה מעמיס על החשמלאים ועל הצוותים שמבצעים תיקונים לדודי השמש.

כאן חשוב ללמוד איך לבחור בצורה נכונה את אנשי המקצוע שמציעים את הטיפול והתיקון בדודי השמש על מנת שהתיקון יתבצע בצורה הרצויה. ממש כמו שאתם מבינים כי חיתוך בטון – עבודה למומחים.

איך בוחרים חשמלאי לתיקון דוד שמש?

כמו בבחירה של כל איש מקצוע גם הבחירה בחשמלאי לתיקון דוד שמש מחייב התחשבות בכמה וכמה פרמטרים כדי לוודא שאכן התיקון ייעשה כמו שצריך.

עמידה בלו"ז – אם דברנו על מקרים כאלה של פיצוץ בדוד השמש שנגרם בעקבות מזג האוויר הקר הרי שזה בהחלט מחייב תיקון מידי. אנשים נלחצים מאוד כאשר קורה להם דבר כזה והם מבקשים לקבל פתרון וכמה שיותר מהר. חשוב לשים לב כי פונים אל איש מקצוע מומחה המציע שירות מהיר תוך עמידה מושלמת בלו"ז. מנגד, חשוב לזכור כי מצב כזה של לחץ עשוי להניע אותנו לעשות פעולות נמהרות בלי שיקול דעת מספק. מה שעשוי להוביל לכך שהתיקון בסופו של דבר לא ייעשה כמו שצריך רק בגלל הלחץ.

תיקון איכותי – חשוב לוודא כי איש המקצוע הוא אדם מנוסה והוא מסוגל לתת מענה מושלם בהתאם לצורך. אחרי הכול דוד השמש אמור להעניק לכם מענה לאורך זמן ועל כן הוא חייב להיות איכותי וטוב.

מחיר נוח – יש טווח רחב של מחירים בכל מה שקשור לנושא הזה של תיקון דודי שמש. יש את החשמלאים שהם גובים מחיר על הביקור ואחר כך גם מחיר על חלקי החילוף כאשר לא תמיד זה באמת חייב להיות כך. כדאי תמיד לעשות בירור על המחירים והתעריפים של כל אחד מנותני השירות על מנת שלא תמצאו את עצמכם בסופו של דבר משלמים מחיר גבוה מידי על שירות שיכולתם לקבל בזול יותר.

איך תדעו שדוד השמש שלכם הוא בין הנפגעים מה'קרה'?

אז איך אפשר לדעת האם דוד השמש הצליח לשרוד את ה'קרה' או שהוא חלילה נפגע? לא תמיד תוכלו להבחין בנחלי המים השוצפים וגם אם אתם כן רואים את המים הזורמים, זה עדיין לא אומר שמדובר בדוד שלכם. אז איך תוכלו לבדוק את הדבר? עליכם לבדוק את שעון המים שלכם. אם הוא מסתובב במהירות רבה מעבר לכל פרופורציה, מסתבר שהדוד התפוצץ והמים שמתמלאים בדוד מתרוקנים כל הזמן מה שמעלה את צריכת המים.

יש דרך למנוע את התפוצצות הדוד במהלך הלילה הקר כאשר הברזים בבית אינם בשימוש. פשוט השאירו ברז פתוח. הזרימה הקבועה תשמור על הצנרת ועל דוד השמש.