טכנאות מוצרי חשמל היא מקצוע ותיק מאד. גם בימינו, יש לטכנאי חשמל ביקוש רב – לא נראה שקדמה טכנולוגית תוכל אי פעם להחליף אותו. בין עיסוקי הטכנאי ניתן למנות אחזקה, טיפול ושדרוג מוצרי חשמל, בקרה, פיקוד ושליטה על מערכות אלקטרוניות, תכנון ובניית מערכות ממוחשבות ועוד. מעוניינים לבחור קורס טכנאי מוצרי חשמל ולא יודעים מאיפה להתחיל? הגעתם למקום הנכון.

מה זה קורס טכנאי?

קורס טכנאי חשמל מכשיר את התלמידים לתפעל, לתקן ולתחזק מכשירי חשמל שנועדו לשימושים ביתיים, כמו מקררים, תנורים, מדיחי כלים, מכונות כביסה וכו'. למעשה, לימודי המקצוע מתמקדים בזיהוי התקלות, החלפת רכיבים במידת הצורך והצעת פתרונות מיידיים ויעילים תוך פיתוח תודעה צרכנית גבוהה למען מתן שירות ברמה גבוהה.

למה לפנות לקורסי טכנאים?

מכשירי החשמל אמנם הופכים להיות נגישים וזולים יותר, אבל גם משוכללים יותר – ומהסיבה הזו, גם יותר קשים לתיקון. בעקבות העובדה שבכל בית קיימים מכשירי חשמל שנוטים להתקלקל, קורס תיקון מכשירי חשמל הפך להיות אחד הקורסים הנפוצים והמבוקשים ביותר בקרב קורסי טכנאים שונים. דיברנו עם המומחים ממכללת טכנולייב שמספרים לנו שמהסיבה הזו, אם אתם מחפשים מקצוע מתגמל ומבוקש שיאפשר לכם מפגש עם לקוחות, ייתכן שקורס טכנאי מכשירי חשמל עשוי להתאים לכם.

קורס טכנאי מוצרי חשמל

מרבית הקורסים להכשרה מקצועית מתאימים גם עבור חסרי ידע קודם, כאשר בסופם העומדים בדרישות יהיו זכאים להסמכה בתור טכנאים. הקורס בדרך כלל מחולק לשלבים הבאים: בשלב הראשון יילמדו יסודות החשמל והאלקטרוניקה, חומר בסיסי.

לאחר מכן יבוצעו לימודים תיאורטיים שיתמקדו באופן בו פועלים מכשירים שונים כמו מקררים, מכונות ומייבשי כביסה, תנורי אפייה ועוד. השלב השלישי של הקורס הוא מעשי, ובמסגרתו עובדים על מוצרי חשמל אמיתיים בסדנאות בהן מפרקים מכשירים, מאתרים תקלות, מתקנים ומרכיבים בחזרה.

איך לבחור קורס?

קורס מומלץ יכלול בין נושאי הלימוד העיקריים חוקים ועקרונות בסיסיים בתחום האלקטרוניקה והחשמל, סוגי חומרים – מוליכים ומבודדים, סוגי רכיבים פסיביים, זרמים, שיטות אפנון, מגברים, טרנזיסטורים, תכנון ובנייה של מעגלים, איתור תקלות, תורת החשמל, מתקני ומכונות חשמל, מערכות הפעלה ואף מושגי יסוד בלוגיקה. כלומר, הלימודים יהיו מקיפים ומעמיקים. את כל זאת ניתן לברר בסילבוס של הקורס טרם לקיחתו.

כמו כן, זמן הלימודים המקובל להכשרה בתחום הוא בין שישה לשמונה חודשים, כאשר משך הקורס משתנה בהתאם להיקף הידע הקודם של המועמד באלקטרוניקה וחשמל. כמובן, ייתכנו גם שינויים בין מוסד כזה או אחר באשר למשך הלימודים, אולם קורס שנמשך פחות מחצי שנה יהיה ככל הנראה לא די מקצועי.

חשמל זורם בכפות ידייך

במידה ואתם או אתן בעלי אוריינטציה טכנולוגית, בעלי אהבה לתיקון דברים ולעבודה מול לקוחות, ייתכן בהחלט שקורס טכנאי מוצרי חשמל הוא המסלול האידיאלי בשבילכם. ללא ספק, מדובר במקצוע חשוב שההכשרה אליו נמשכת זמן קצר יחסית, ולכן הוא בעל יתרונות גדולים.

לאחר סיום הלימודים, בוגרי הקורסים יכולים להשתלב בעבודות שונות שקשורות בתפעול מכשירים חשמליים, בין אם במעבדות, במפעלים או ארגונים למיניהם. אפשרות נוספת היא פתיחת עסק עצמאי. ללא ספק, מדובר בתחום שלא חסרה בו עבודה!