קולטים הם חלק בלתי נפרד מדוד השמש. אם מדובר על פעם ראשונה של התקנת דוד שמש יש צורך בקולטים חדשים או אם מדובר על נזילה בקולטים, אך במקרים שבהם מדובר על קולטים תקינים שצינורות המים שלו סתומים עקב אבנית אין צורך להחליפם בחדשים. לכן בטרם התקנת דוד שמש בנפח גדול חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע ולבדוק אם הקולטים הנוכחים מתאימים לדוד החדש או אם צריך להחליפם באחרים.

תפקיד קולטי השמש

קולטי השמש הם משטחים שטוחים אשר מאפשרים לקרני השמש לחדור אליהם ולהפוך אותם לאנרגיית חום שהם המים החמים בברז ביתכם. באמצעות הצבע השחור שבו הם צבועים קרני השמש נספגים בצורה הטובה ביותר. הקולטים הם מאין צורת מלבן 80*180 ס"מ והן מונחים לרוב על גגות הבית בצורה אופקית על מנת שיספגו את קרני השמש בצורה יעילה. הקולטים כוללים בתוכם צינור נחושת הוא ברזל על מנת לכסות את השטח עצמו. כתוצאה מפעילות ספיגת קרני השמש מתחממים הצינורות מה שגורם לאוויר חם להיכנס לתוך השטח עצמו. המים בצינורות מתחממים וכתוצאה מחך המשטח גם כן נהיה חם שגורם למים חמימים בברז ביתנו. תהליך זה נמשך לאורך כל שעות היום, כך שברגע שאנו מתרחצים אנו משתמשים במים החמים שנקלטו במהלך היום והמים שוב מתחילים להתחמם מחדש.

מתי יש צורך בהחלפת קולטי השמש?

ישנם מצבים שבהם נצטרך להחליף את הקולטים בקולטים חדשים. מצבים אלה כוללים:

נזילה מקולט – במקרה של נזילה מקולט הדרך היחידה לטפל בבעיה היא רק דרך החלפת הקולטים בקולטים חדשים.

קולט רקוב – קולט במצב רקוב הוא קולט לא שלא עובד בצורה יעילה, לכן יש צורך להחליפו בחדש.

קולט סתום – קולט סתום מאבנית במשך הרבה שנים שגם לאחר ניקויו לא עוזר כלום, יש צורך להחליפו בחדש.

תמונה של החלפת צינור לדוד שמש

התאמת הקולטים לדוד השמש

התאמת דוד השמש לקולטים חייבת להיות מותאמת לנפח הדוד עצמו. אם אתם צורכים מים חמים בתדירות גבוהה תצטרכו קולטים גדולים יותר שיוכלו להפיק לכם חום גבוה. תפוקת הקולטים נעשית באמצעות קילו קלוריה, כלומר נפח הדוד* 41 קלוריות ליממה. כלומר זוהי התפוקה שאתם צריכים בהתאם לצרכים האישיים שלכם. את התאמת הקולט עושה בעל המקצוע. ישנם מצבים שבהם תצטרכו 2 קולטים בהתאם לכמות המים שאתם צריכים וגודל נפח הדוד.

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לקולטי שמש התקשרו אלינו עכשיו לטלפון: 1800-350-660 או בנייד: 050-8774555.