במהלך חודשי הקיץ משרת אותנו דוד השמש היטב עד שאנחנו כמעט שוכחים מקיומו. הוא דואג שיהיו לנו מים חמים כל הזמן כאשר אלו מתחממים הודות לקרני השמש. מתי אנחנו נזכרים בדוד השמש? כאשר מגיע החורף והשמש מתחבאת לה מאחורי העננים או אז אנחנו נזכרים שדוד השמש הנאמן לא מסוגל כרגע לשרת אותנו בעזרת קרני השמש ואנחנו צריכים להפעיל את הדוד החשמלי.

האמת היא שישנן תקלות שונות בדוד השמש כאשר אלה עשויות להתרחש בחורף כמו בקיץ מה שיזכיר לנו בהחלט את קיומו של דוד השמש כאשר לעיתים ביום קיץ לוהט לא נקבל מים חמים בגלל הדוד התקול.

ישנן מספר תקלות נפוצות שעשויות להתרחש עם דוד השמש וחשוב להכיר אותם כדי לשלול בעיות אחרות ולהגדיר בצורה הכי מדויקת את מהות התקלה כאשר פונים אל איש מקצוע לצורך תיקון התקלה.

תקלות נפוצות בדוד השמש

  • דוד שמש שמקצר ומקפיץ את החשמל – כאשר קורה ודוד השמש מקפיץ את החשמל, מן הצתם נובע הדבר בעקבות גוף חימום שהתקלקל. לעיתים נדירות ממש הסיבה לכך שהחשמל קופץ היא בגלל מפסק הדוד שמתקלקל.
  • הדוד לא מספק מים חמים – לבעיה זו יש כמה וכמה גורמים אפשריים. זו יכולה להיות סתימה של הקולטים או הצטברות של שכבת אבנית על גוף החימום או על התרמוסטט, מה שגורם לקצר חשמלי.
  • המים מתחממים מאוד לאט – אם אורך הרבה זמן עד שהמים מתחממים ייתכן שזה נובע בגלל אבנית שהצטברה על גבי גוף החימום. במקרים כאלה החימום של המים ידרוש הרבה מאוד חשמל בגלל השעות הנוספות הנדרשות לחימום המים. במקרה כזה הפתרון הוא פנייה אל איש מקצוע לצורך ניקוי גוף החימום או החלפה שלו בגוף חימום חדש.
  • תשלום חשבון מים גבוה מאוד – קורה ואתם מקבלים חשבון מים נפוח עם סכום חריג לתשלום. במקרה כזה אין להתעצל. חשוב לעלות לגג ולבדוק האם אין נזילה מהצנרת או מהדוד. אם קרה וגיליתם נזילה כזו, סגרו את הברז ופנו אל איש מקצוע שיבוא לבדוק עבורכם את הדוד ולתקן את הטעון תיקון. לעיתים יהיה צורך לחפש את הנזילה ולשלם על שירות מחירון איתור נזילות אך זה יהיה הכרחי כדי להגיע למהות התקלה וכמובן גם לפתור אותה על הצד הטוב ביותר.

כך בוחרים שירות מקצועי

כמו בכל תחום, כך גם בתחום הזה של תיקון דודי שמש, אי אפשר לפנות סתם כך אל כל איש מקצוע המציע שירות של תיקונים לדודי שמש. היות ולא פעם התיקון לא יהיה מקצועי באמת והוא גם לא יוכיח את עצמו לאורך זמן. כאשר אתם באים לתקן דוד שמש אתם מצפים שהדוד ישרת אתכם מעכשיו בצורה יעילה למשך זמן ארוך ככל האפשר. אנשי מקצוע מומחים יבצעו עבורכם את העבודה בצורה הכי נכונה והכי מקצועית.