אחת התקלות השכיחות ביותר של תקלות בדודי שמש וחשמל בו אנו נדרשים להזעיק טכנאי מוסמך לנושא, הוא קצר בדוד שמש. תיקון תקלה כזו לא בהכרח כרוכה בהוצאה כבדה ויקרה ולרוב אינה מחייבת את החלפת הדוד כולו.

קצר חשמלי בדוד שמש – סיבות עיקריות:

קצר בדוד שמש נובע מתקלה / בעיה במערכת החשמלית בדוד. בדודי שמש בעיות של קצר חשמלי בדוד שמש עשויות להתרחש בעיקר בחורף (מתי שמשתמשים במערכת החשמלית בדוד). לעומת זאת בדודי חשמל הסברות לקצר בדוד שמש גבוה יותר, השימוש היום יומי במערכת החשמלית גורמת לבלאי ומשם לבעיות במערכת החשמל. הסיבות העיקריות לקצר בדוד שמש יכולות לקרות ממס' גורמים עיקריים:

  1. נזילה מהדוד – אחת הסיבות השכיחות ביותר לקצר בדוד הוא נזילה של מים מהגומייה או בין הגושונים (ברגי הדוד) על המנגנון החשמלי. נזילה של מים על חשמל חי מסוכנת ובהרבה מקרים תקפיץ את ותקצר את החשמל בבית. במקרה זה יש להשאיר את מתג הדוד מכובה וליצור איתנו קשר.
  2. גוף חימום לקוי – בלאי של גוף החימום עשוי להוביל לכך שהוא מפסיק לחמם את המים ולגרום למצב של קצר חשמלי בדוד בעת ההדלקה. גוף חימום לקוי יכול להיגרם מסיבות שונות אך במקרה זה יש להחליף את גוף החימום, אין להדליק את הדוד במקרה של קצר.
  3. הצטברות אבנית – הצטברות גסה של אבנית בתוף המאיץ חום עשויה לגרום למצב שבו גוף החימום לא טבול במים שבדוד וכולו מכוסה שכבה עבה של אבנית – דבר שיגרום להרס של גוף החימום וכמובן לקצר חשמלי בדוד.
  4. גשם ולכלוך – במזג אוויר קשה כאשר הדוד נמצא על הגג ישנם מצבים בהם המכסה המגן על המנגנון החשמלי נפל / נתלש ובעקבות גשמים ורוחות טיפות הגשם מטפטפות על המנגנון החשמלי וגורמות לקצר בדוד בעת ההדלקה. מדובר אומנם במקרה לא שכיח אך סביר. במקרים אלו טכנאי דודי שמש יגיע יזהה את הבעיה ויכסה את המנגנון החשמלי.
    מקרה נוסף לקצר חשמלי בדוד עשוי להיגגרם כאשר מי גשמים נכנסים לתוך צנרת החשמל המובילה ישירות מהדוד אל לוח החשמל של דירתכם – מדובר בסכנה אמיתית של התחשמלות ועל כן יש לקרוא לטכנאי מוסמך!
  5. תרמוסטט לקוי – תרמוסטט הוא המערכת המקשרת בין זרם החשמל לבין גוף החימום וכאשר התרמוסטט לקוי הוא עשוי לגרום לקצר בדוד. במקרים אלו יש להחליף את התרמוסטט בדוד באחר תקני ואיכותי.
  6. חוטי חשמל בלויים – בבניינים ישנים בהרבה מקרים בהם טיפלנו גילינו כי חוטי החשמל של הדוד בלויים וגלויים בשל עבודת חשמל רשלנית שגרם לקצר בדוד. במקרים אלו יש להחליף את חוטי החשמל המובילים אל הדוד.
  7. נתיח חשמל נמוך – גוף החימום בדוד צורך 2500 W והנתיח בלוח החשמל אמור להוביל קו ישיר מלוח החשמל ישירות אל הדוד, במקרים של עבודות חשמל לקויות ישנם מצבים שבהם מופעלים מס' מוצרי חשמל בבת אחת כגון: דוד חשמל, מזגן, מכונת כביסה וכו' הדבר עשוי להוביל לקצר חשמלי בדוד מכיוון שהניח בלוח החשמל נמוך ואינו יכול להכיל את כל צריכת החשמל על אותו קו או ברמה ביתית.
  8. מתג חשמל לקוי – הפולה הראשונה שאנו מבצעים בשלב החימום מים בדוד הוא ההדלקה של המתג החשמלי  / הטיימר – בלא מעט פעמים שבהם טיפנו גילינו כי כל המערכת החשמלית תקינה וכי המתג החשמלי בתוך הבית לקוי והחוטי בתוך קופסת החשמל בלויים וגורמים לקצר חשמלי.

קצר בדוד שמש וחשמל

תיקון קצר בדוד שמש וחשמל

בתיקון דודי שמש יש חשיבות רבה בבחירת טכנאי דודים מיומן ומקצועי אשר יידע לאבחן ולתקן את קצר בדוד השמש באופן מהיר אמין ומקצועי מבלי להיכנס להוצאות מיותרות. חברת אביאור דודי שמש הינה אחת החברות המובילות בתחום ההתקנה ותיקון דודים מכל סוג ומעניקה שירותים מקצועיים לכל תקלה או בעיה הנגרמת במערכת דודי שמש בבית ובתעשייה.

כפי שמנינו לפניכם כאן ישנם סיבות רבות לקצר בדוד שמש וישנם כל מיני פתרונות לתיקון הבעיות. לכן כאשר אתם יוצרים איתנו קשר כבר בשיחת הטלפון הראשונית יועץ מומחה מטעמנו יתשאל אתכם מס' שאלות בכדי להבין טוב יותר את אופי התקלה, את המיקום של הדוד, את גיל הדוד ומתי בוצע התיקון או ההחלפה האחרונה. התשאול יסייע לנו לתכנן נכון את ההגעה ואת דרכי הטיפול שלנו – אך אין אנו מסתמכים רק על זה. אנו מגיעים עם ציוד מתקדם שיסייע לנו בבדיקות החשמל בדוד ועם חלקים נוספים כגון: גוף חימום, תרמוסטט, חוטי חשמל, מתג ועוד.

לאחר זיהוי התקלה אנו נפרט ונסביר לכם את הגורם לתקלה + את אופן הטיפול בתקלה / נציע לכם פיתרון רחב יותר שימנע מכם בעיות בהמשך, נציע לכם את השירות והמחיר הטוב יותר ולאחר קבלת אישורכם ניגש מיד למלאכה לתיקון הקצר החשמלי בדוד שלכם בכדי שתוכלו ליהנות ממקלחת חמה ונעימה כל השנה!

טלפון: 1800-350-660 נייד: 050-8774555 או השאירו הודעה באתר ונחזור אליכם בהקדם.