ישנם מצבים בהם אתם מדליקים את הדוד ויכולים לקרות מס' תקלות די שכיחות והן:

  1. הדוד דולק אך אינו מחמם את המים כלל.
  2. הדוד דולק אך אין מספיק מים חמים למקלחת אחת.
  3. בעת הדלקת הדוד נוצר קצר חשמלי שמקפיץ את כל החשמל בבית.

הפיתרון לסוגיות הללו יכולות להיות שונות לגמרי ולאו דווקא תצטרכו להחליף את גוף החימום. יתכן וכי נדרש בסך הכל החלפת תרמוסטט בדוד שמש וזהו. חברת אביאור מרכז הדוודים מעסיקה אך ורק טכנאי דודים צדיקים והגונים אשר עברו הסמכה מקצועית לטפל ולתקן דודי שמש וחשמל. טכנאי מטעמנו יגיע אל ביתכם עם כל האביזרים והמכשור הכי חדיש לבדיקת הבעיה.

מדוע צריך להחליף תרמוסטט בדוד?

החלפת תרמוסטט בדוד שמש מתבצעת כאשר המנגנון המווסת את טמפ' המים בדוד מתקלקל או שמא אינו מכויל כפי שצריך. החשמל אל גוף החימום מגיע ישירות אל התמורסטט וממנו אל גוף החימום. בכך נוצר מצב כי התרמוסט אחראי לספק זרימת חשמל אל גוף החימום לחימום המים. כאשר הטמפ' של המים הגיע עד לטמפ' שהתרמוסטט מכוון אליו הוא מפסיק את זרימת החשמל אל גוף החימום גם אם הדוד דולק בביתכם. בעצם התרמוסטט מפסיק את הפעולה ובכך מווסת את כמות המים החמים לביתכם.

הפתרונות שיש לבצע בעת החלפת תרמוסטט

אם הבעיות שציינו בתחילת המאמר קורות אצלכם בדוד, יתכנו מס' פעולות ראשוניות שיש לבדוק ולבצע כאשר ניגשים לתיקון בדוד חשמל

  1. יש לוודא כי זרימת החשמל מגיע אל התרמוסטט וממנו ישירות אל הגוף חימום.
  2. יש לוודא כי חיבורי החשמל אל התרמוסטט תקינים.
  3. יש לוודא כי התרמוסטט מכוייל לטמפ' של 60 – 70 מעלות ולא פחות – במידה והתרמוסטט מכויל לטמפ' נמוכה התרמוסטט יכבה את זרימת החשמל כאשר יגיע לטמפ' הנמוכה.
  4. יש לוודא כי כל החיבורים החשמליים אינם רטובים מגשמים – עלול להביא לקצר חשמלי.
  5. יש לוודא כי התרמוסטט בעל תו תקן.

החלפת תרמוסטט בדוד שמש הוא הכרחי ונועד לתת זרימה וויסות נכון של החשמל והמים החמים אותם אנו צורכים. לכן כאשר יש תקלה בדוד ישנם מס' פתרונות ליישום לפני שממהרים להחליף דוד או גוף חימום. ייתכן וידרש רק החלפת תרמוסטט בדוד שמש.

עלות החלפת תרמוסטט בדוד שמש

החלפת תרמוסטט בדוד שמש אמורה לעלות במחיר עלות ביקור טכנאי. עלות התרמוסטט אינה יקרה ונעה בין 50-70 ש"ח (ההמלצה שלנו היא לעבוד רק עם תרמוסטט בעל תו תקן וארוך). בנוסף לכך העלות עבור החלפת תרמוסטט בדוד שמש תעלה כעלות ביקור טכנאי בין 250 – 400 ש"ח (כולל החלפת התרמוסטט הישן). הזמן הסביר לטיפול בתקלה ובבעיה ינוע בין 20-45 דקות.